Köpvillkor för Razerhorse Webshop

 
1. ALLMÄNT
razerhorse.se säljer flexibla hästskor och sulor på nationell och internationella marknader. 
 
2. PRISER OCH FRAKTKOSTNADER
Alla priser anges i svenska kronor och är exklusive klusive moms, i kassan kan du se pris inkluderat moms. Vi förbehåller oss rätten att ändra priserna.
 
Frakt och expeditionsavgift inom Sverige: 95 SEK/leverens.
 
3. BETALNING
Du kan som kund hos Razerhorse använda följande betalningsalternativ:
 
3.1 Kortbetalning
Du kan betala med Visa eller MasterCard. Vid genomförande av köp på sajten reserveras köpesumman på ditt kort-/bankkonto. I det fall ditt kort är kopplat till ett bankkonto kan detta visas olika på kontoutdrag beroende på hur din bank valt att presentera reservationen. Kortköpen hanteras av Teller.
 
4. LEVERANS
 
4.1 Leveranssätt inom Sverige
Postleverans för uthämtning hos postens ombud samt Förtagspost med utleverans
 
4.2 Leveranskostnad inom Sverige
Frakt- och expeditionsavgift tillkommer med 85 SEK/sändning.
 
4.3 Leverans-/transportansvar
I normalfallet levereras varorna senast inom tre arbetsdagar. Razerhorse kan dock inte ta på sig några garantier beträffande leveranstid och förbehåller oss rätten att friskriva oss från all form av ersättning till kund gällande leveransförseningar. Det kan även finnas tillfällen som gör det svårt för oss att fullfölja beställningen, i dessa fall kontaktas alltid kunden. Vi står för transportskador eller om varan kommer bort under transporten från vårt lager till dig. Kunden står för fraktkostnaden vid eventuell retur till oss.
 
5. KUNDUPPGIFTER
Dina kunduppgifter lämnar du i funktionen din varukorg. Om vi inte har din e-mailadress kan vi heller inte skicka någon orderbekräftelse och inte heller meddela dig om kända leveransförseningar eller om någon del av din beställning ej kan levereras. I samband med din registrering och beställning godkänner du att Razerhorse lagrar och använder dina uppgifter i verksamheten för att fullfölja våra åtaganden gentemot dig. Varje gång du handlar hos Razerhorse Webshop ska du kontrollera att de angivna adressuppgifterna är aktuella. De personuppgifter du lämnar till oss används för orderhantering, fakturering, information och annat som syftar till att allt ska fungera så bra som möjligt. 
 
6. RETURER OCH REKLAMATION
 
6.1 Ångerrätt
Du har 14 dagars ångerrätt från den dagen då du mottog varan (dvs då paketet hämtats ut av dig på ditt utlämningsställe eller brevet/paketet kommit hem till dig). För att din retur ska gå så smidigt som möjligt rekommenderar vi att du kontaktar oss innan du returnerar din vara. Observera att öppet-köp inte gäller på REA-varor, endast bytesrätt. Varan måste givetvis vara i nyskick och oanvänd. Du betalar själv kostnaden för returfrakten. Varor som återsändes mot postförskott eller efterkrav löses ej ut.
 
6.2 Reklamation
Vid en reklamation på grund av skadad vara bytes denna mot en ny likvärdig. Kan varan ej bytas ut, exempelvis om det gäller en produkt som utgått eller som endast finns i ett exemplar, så kommer istället hela summan att betalas tillbaka till dig.
 
6.3 Felleverans
Om du har fått fel vara så kontakta oss på info@razerhorse.se så hjälper vi dig att returnera varan. Vi står naturligtvis för returfrakten.
 
7. FORCE MAJEURE
Razer Horshoe är befriat från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt detta avtal, om underlåtenheten har sin grund i befriande omständighet enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet. Såsom befriande omständighet skall anses bl. a. myndighets åtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage, olyckshändelse av större omfattning eller annan typ av naturkatastrof. I force majeure ingår myndighets beslut som påverkar marknad och produkter negativt, t.ex. restriktioner i indikation, varningstexter, försäljningsförbud etc, onormal nedgång i marknaden samt om bolaget utsetts för kriminell aktivitet som påverkar verksamheten.
 
8. TVIST
Vid eventuell tvist följer vi Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer. Du hittar dem på http://www.arn.se.